PayiQ ja Kyyti toteuttavat yhdessä liikenteen vallankumousta

Suomen perinteistä liikennöintiä mullistava Kyyti Group ja älykkään liikkumisen finanssiteknologiayhtiö PayiQ tiivistävät yhteistyötään. Yhteistyö mahdollistaa kutsupohjaisen liikkumispalvelun yhdistämisen joukkoliikenteeseen, tapahtumiin sekä oheispalveluihin.

Kyyti-palvelu sijoittuu taksien ja joukkoliikenteen välimastoon ja sen kilpailuetu on kiinteä hinta, joka perustuu jakamiseen ja autojen tehokkaaseen käyttöön. Kyyti tilataan ja maksetaan mobiilisovelluksella ja PayiQ tuottaa sovelluksen lippu- ja maksujärjestelmän.

”Tällaiselle taksin ja joukkoliikenteen väliin sijoittuvalle palvelulle on ollut jo kauan tarvetta. Nykyinen teknologia, älypuhelinsovellukset ja älykkäät pilvipalvelut mahdollistavat tähän tarpeeseen vastaamisen. Kaikilla alueilla täysimittaisen joukkoliikenteen ylläpitäminen ei ole kannattavaa, mutta teknologian avulla palvelutason ylläpitäminen on kuitenkin mahdollista.” kertoo Kyyti Groupin toimitusjohtaja Pekka Möttö. ”Alan johtavana teknologiatoimittajana PayiQ on meille luontainen yhteistyökumppani. Eri toimijoiden tuottamien ratkaisuiden ja palveluiden saumaton yhteensopivuus on kaikkien etu. Myös kansainvälisesti.”

”Meille tämä yhteistyön tiivistyminen on luonnollinen askel. Joukkoliikenteen ja tapahtumien lisäksi kutsupohjaiset palvelut sekä jakamistalouden eri muodot ovat vahvoja kasvualueita. Ticketing as a Service -teknologiamme on suunniteltu vastaamaan näihin muuttuviin haasteisiin. Ratkaisumme tuo liikkumisen, tapahtumat ja muut palvelut yhden luukun periaatteelle, niin että kaikki palvelut ovat käytettävissä mobiilisti. Yhteistyömme Kyydin kanssa tukee vahvasti myös molempien yhtiöiden kasvua kansainvälisillä markkinoilla.” kertoo PayiQ:n toimitusjohtaja Tuomo Parjanen.

PayiQ ja Kyyti Group ovat tehneet yhteistyötä jo keväästä 2017, jolloin Kyyti-halpataksit lanseerattiin Oulussa. Sen jälkeen palvelu on laajentunut jo Turkuun ja Tampereelle.