Koulumatkatuetut kausiliput Seutu+ -sovelluksesta

PayiQ on lisännyt Suomi.fi-tunnistautumisen kehittämäänsä Seutu+ -mobiilisovellukseen. Tunnistautumisen mahdollistaa Kelan koulumatkatuettujen lippujen helpon ostamisen.

Seutu+ on Varsinais-Suomen ja Satakunnan alueilla toimiva palvelu, josta voi ostaa seutuliikenteen kausi- ja sarjalippuja. Alueella liikkuu paljon toisen asteen oppilaitosten opiskelijoita, jotka ovat oikeutettuja Kelan myöntämään koulumatkatukeen.

Suomi.fi-tunnistus on julkishallinnon asiointipalveluiden yhteinen vahvan tunnistautumisen palvelu, jonka avulla voi kirjautua suomalaisiin julkishallinnon sähköisiin palveluihin pankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella. PayiQ on lisännyt tämän tunnistautumisen Varsinais-Suomen ELY-keskukselle kehittämäänsä Seutu+ -mobiilisovellukseen. Tämän ansiosta Seutu+ sovelluksesta voi nyt ostaa koulumatkatuettuja kausilippuja suorakorvauksella. Aiemmin opiskelijat ovat maksaneet kausilipun itse ja hakeneet jälkikäteen Kelan korvausta. Nyt liput ovat hankittavissa niin sanotun osto-oikeuden perusteella, jolloin Kelan koulumatkatuki huomioidaan heti oston yhteydessä.

”Toteutimme mielellämme Varsinais-Suomen ELY-keskuksen tilaaman koulumatkatuen Seutu+ -sovellukseen. PayiQ on kehittänyt sovellusta ja sen toiminnallisuuksia hyvässä yhteistyössä ELY-keskuksen kanssa kahden vuoden ajan ja tänä aikana palvelu on muuttunut paljon. Tunnistautumisen lisäys säästää huomattavasti aikaa ja parantaa käyttökokemusta. Suomi.fi tunnistautumisen integrointi avaa myös uusia mahdollisuuksia muiden asiakkaidemme ja sovellustemme suhteen”, kertoo PayiQ:n toimitusjohtaja Elena Lipchenko.