PayiQ hyväksyttiin kansalliseen kasvuohjelmaan

Suomalainen innovaatiotoiminnan rahoittaja Tekes on hyväksynyt PayiQ:n Nuoret innovatiiviset yritykset –ohjelmaan. Ohjelman tarkoitus on siivittää nopeaa kansainvälistä kasvua.

Tekesin Nuoret innovatiiviset yritykset –ohjelman (NIY) päämääränä on kaikkein lupaavimpien ja nopeasti kasvavien suomalaisten yritysten maailmanlaajuisen kasvun tukeminen. Ohjelmassa painotetaan yrityksen mahdollisuuksia nopeaan kansainväliseen kasvuun. Rahoituksen avulla yritys voi kehittää liiketoimintaansa kokonaisvaltaisesti. NIY-ohjelma vahvistaa organisaatiota kasvun edellyttämällä tavalla, tukee liiketoiminnan nopeaa skaalautuvuutta ja tarjoaa pitkäjänteisyyttä kilpailuedun hankkimiseen.

”Tämä on tärkeä askel koko konsernille. Tällä ohjelmalla ja siihen liittyvällä merkittävältä taholta tulevalla rahoituksella on huomattava vaikutus kansainväliseen liitetoimintastrategiaamme, alkaen Skandinaviasta, Venäjästa ja Lähi-idästä.” kertoo Erik Berggren, PayiQ:n hallituksen puheenjohtaja.

”NIY-ohjelmaan pääseminen tehostaa palkitun lippu- ja maksuratkaisumme laajentumista kansainvälisille markkinoille. Pilviperustaiset ratkaisumme on suunniteltu vastaamaan älykkäiden kaupunkien, liikennöitsijöiden ja tapahtumajärjestäjien kohtaamiin muuttuviin haasteisiin. Alustateknologiamme varmistaa helpon siirtymisen perinteisistä lipuista dynaamisiin lippupalveluihin ja –tuotteisiin, jotka ovat helposti käytettävissä mobiililaitteilla.” sanoo PayiQ:n toimitusjohtaja Tuomo Parjanen, ja jatkaa ”NIY-ohjelma on luonnollinen jatkumo systemaattisessa pyrkimyksessämme nopeaan kasvuun tavoitekohteissamme. Meillä on jo toimipisteen Venäjällä, Ruotsissa sekä Pohjois-Afrikassa ja nyt etsimme uusia kumppanuuksia isojen paikallisten tekijöiden kanssa. Ohjelma tuo myös mahtavia mahdollisuuksia useille suomalaisille ja kansainvälisille kumppaneillemme, joilla on meidän teknologialisenssimme. Rahoituksen saaminen samalta alalta tuo synergiaetuja, jotka auttavat meitä saavuttamaan tavoitteemme.”