PayiQ Tickets julkaistaan Pietarissa

PayiQ jatkaa laajentumistaan Venäjälle lanseeraamalla PayiQ Ticketsin Pietarin raitiovaunulle.

PayiQ:n palkittu mobiililippupalvelu on nyt Pietarin raitiovaunulinjalla 100 matkustavien asiakkaiden käytettävissä. Asiakkaat voivat ostaa ja käyttää lippuja PayiQ Tickets mobiilisovelluksella, joka on ladattavissa ilmaiseksi Android- ja iOS-puhelimille. Linja 100 on Pietarin käytetyin ja innovatiivisin raitiovaunlinja. Se käyttää malalalattiaisia vaunuja sekä uutta ”vihreä aalto” -liikenteenohjausjärjestelmää. Viime vuonna linjaa käytti melkein 16 miljoona matkustajaa.

”Pietarin liikennekomitea on valinnut PayiQ:n ratkaisun, koska se vastaa tarpeeseemme helposti käytettävästä mobiilista maksutavasta. Pilotoimme PayiQ:n QR-koodillista tarrajärjestelmää ensin SPb GUP GorElectotransin (GET) kulkuneuvoissa ja harkitsemme pilotin jatkamista SPb GUP Passazhiravtotransin (PAT) busseissa. PAT:n apulaisjohtaja Vladimir Ishkov on halukas vierailemaan Turussa nähdäkseen olemassa olevan ratkaisun käytännössä. Hän on myös kiinnostunut ottamaan ratkaisun käyttöön usealle PAT:n liikennöimälle reitille” kertoo Alexander Kleimyonov, Liikenteen kehittämisen ja innovatiivisten teknologioiden osastopäällikkö.

”Olemme innoissamme PayiQ Ticketsin julkaisemisesta Pietarissa. Sovelluksemme on ollut käytössä Moskovan metrossa viime kesästä asti ja laajentuminen Pietariiin on tärkeä edistysaskel” sanoo PayiQ:n toimitusjohtaja Tuomo Parjanen, ja jatkaa: ”Pilvipohjainen teknologiamme mahdollistaa helpon siirtymisen perinteisistä lipuista dynaamisiin tuotteisiin ja palveluihin. PayiQ Tickets on hyvin erilainen kuin perinteiset, erilliset lippusovellukset. Se tarjoaa asiakkaillemme kokonaisvaltaisen ratkaisun ilman kalliita tuotekehitys- ja ylläpitokuluja. PayiQ Ticketsin avulla asiakkaamme voivat siirtyä mobiiliaikaan ennennäkemättömän nopeasti. Sen edut käyttäjille ovat helppous ja yksinkertaisuus – kaiken voi hoitaa älypuhelimella.”