PayiQ palkittiin Venäjällä

Suomalaisen älykkään liikkumisen finanssiteknologiayhtiö PayiQ:n innovatiiviset ratkaisut on palkittu Venäjän Innovaatioiden aika 2016 tapahtumassa.

PayiQ avasi Venäjän toimipisteensä kesällä 2016 ja vuoden loppuun mennessä se jo palkittiin kuudennessa vuotuisessa Innovaatioiden aika tapahtumassa Sotšissa. PayiQ:n voitto tuli Vuoden IT- ja telekommunikaatioalojen tulokas –kategoriassa. Eri kategorioissa oli yhteensä yli 300 ehdokasta ja voittajien joukossa sellaisia kansainvälisesti tunnettuja yhtiöitä kuin ASUS, Samsung Electronics ja Aeroflot. Palkinnon vastaanotti yhtiön puolesta PayiQ:n Venäjän konsultti Pavel Ishanov.

Itsenäinen Innovaatioiden aika palkinto myönnetään eri alojen parhaille innovaatioiden suunnittelu-, kehitys- ja käyttöönottoprojekteille ja käytännöille. Palkinnoilla pyritään edistämään innovaatioiden käyttöönottoa, edistyneiden teknologioiden laajaa käyttöä sekä innovatiivisuutta Venäjällä yleisesti. Palkintoja ei myönnetä pelkästään venäläisille yrityksille vaan myös kansainvälisille projekteille, jotka on julkaistu Venäjällä. PayiQ:n innovatiiviset ratkaisut on aiemmin palkittu European Institute of Innovation and Technologyn järjestämässä Idea Challenge –innovaatiokilpailussa sekä kansainvälisessä teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slushissa.

”Tämä palkinto on hieno saavutus ja mahtava kansainvälinen tunnustus meidän innovaatioillemme.” kertoo PayiQ:n toimitusjohtaja Tuomo Parjanen. ”Olemme yksi ensimmäisistä yrityksistä, joka on kehittänyt ratkaisun, joka on suunniteltu vastaamaan nimenomaan tämän päivän kuljetusteollisuuden muuttuviin vaatimuksiin. Pilvipohjaiset ratkaisumme ovat käytössä useissa suomalaisissa kaupungeissa ja olemme varmoja, että tämä palkinto lisää näkyvyyttämme ja mahdollisuuksiamme sekä Venäjän että kansainvälisillä markkinoilla.”